De Vrouwen Eredivisie heet vanaf vandaag de Pure Energie Eredivisie Vrouwen. De groene energieleverancier is het eerste bedrijf dat zich als naamgever verbindt aan de hoogste competitie van het Nederlandse vrouwenvoetbal. De overeenkomst tussen Pure Energie en de Vrouwen Eredivisie loopt tot en met het seizoen 2023/`24 met de intentie tot een langere samenwerking. Met de samenwerking tussen beide partijen maakte het vrouwenvoetbal opnieuw een professionaliseringslag op weg naar een sterkere topcompetitie.

Marcel Bovenmars, directeur Business Development van Pure Energie: `We zijn trots om onze naam te verbinden aan deze mooie competitie. Het vrouwenvoetbal in Nederland zit in de lift. Het is een sympathieke en zeer benaderbare sport. Waarden waar wij onze naam graag aan verbinden. Pure Energie heeft als missie om Nederland te verduurzamen door het realiseren van duurzame energieprojecten en door consumenten te helpen hun leven te vergroenen. De naamsbekendheid die deze samenwerking met zich meebrengt, helpt ons hierbij. We hebben als hoofdsponsor van FC Twente ervaring met de mogelijkheden die sport biedt om mensen op een unieke manier te bereiken. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking met de KNVB, de clubs en de speelsters.`

`We zijn erg blij en ontzettend trots dat Pure Energie de nieuwe naamgevend partner van de Vrouwen Eredivisie is`, zegt Meta Römers, namens de directie van de KNVB verantwoordelijk voor de Pure Energie Eredivisie Vrouwen. `Geweldig dat na ING opnieuw een grote partij zich aan de Vrouwen Eredivisie verbindt. Dit seizoen is de Vrouwen Eredivisie voor het grote publiek zichtbaarder dan ooit. Dat, in combinatie met de cijfers en het goede spel, zorgt ervoor dat ook partners als Pure Energie nu de kracht en de potentie van de competitie kunnen zien. In de Visie Vrouwenvoetbal 2018-2022 hebben we als doelstelling om tot een sterkere Vrouwen Eredivisie te komen. Een samenwerking met een sterke partner als Pure Energie gaat daar uiteraard aan bijdragen. Als groene energieleverancier straalt Pure Energie daarnaast maatschappelijke betrokkenheid uit. Ook om die reden is Pure Energie en de Vrouwen Eredivisie een uitstekende match.`

Spitse ambassadeur Pure Energie Eredivisie Vrouwen
Sherida Spitse maakt de razendsnelle ontwikkeling van het vrouwenvoetbal van binnenuit mee als (vice-)aanvoerder van de OranjeLeeuwinnen en wordt samen met OranjeLeeuwin Merel van Dongen ambassadeur van de Pure Energie Eredivisie Vrouwen. `We zijn erg blij met de groeiende populariteit van onze sport. Onze generatie heeft de ambitie om het vrouwenvoetbal in Nederland beter achter te laten voor de volgende generatie speelsters. Dat Pure Energie zich nu als naamgever aan onze competitie verbindt, maakt me erg trots. Een sponsor die bovendien heel goed bij ons past. Ik zie het als een volgende stap in de professionalisering van het vrouwenvoetbal.`

In augustus 2020 verbond ING zich als launching partner voor twee seizoenen aan de Vrouwen Eredivisie en werd bekend dat ESPN en de NOS voor vier jaar instapten als uitzendpartners van de Vrouwen Eredivisie. Het gemiddeld aantal kijkers naar de live wedstrijden in de Vrouwen Eredivisie is 71.000.

Over Pure Energie
Pure Energie is een onafhankelijk Nederlands bedrijf en realiseert al 25 jaar duurzame energieprojecten door heel Nederland. Momenteel leveren de windmolens en zonnedaken en -parken van Pure Energie genoeg stroom op voor meer dan 100.000 gezinnen. De komende jaren zal deze capaciteit worden verviervoudigd. Sinds acht jaar verkoopt Pure Energie haar stroom ook aan consumenten en zakelijke klanten. In november 2020 werd Pure Energie door de Consumentenbond voor de achtste keer op rij gekozen tot groenste energieleverancier. In januari 2021 riepen zowel reviewplatform Klantenvertellen als vergelijkingssite GasLicht.com Pure Energie uit tot beste energieleverancier.

Over de KNVB
Wekelijks spelen 1,2 miljoen leden ruim 30.000 wedstrijden bij duizenden clubs. 400 duizend vrijwilligers zijn actief langs de velden en in stadions. En met miljoenen supporters en liefhebbers kun je het voetbal gerust de grootste sport en het grootste sociale netwerk van Nederland noemen. De sport waar bijna 500 KNVB-medewerkers zich dagelijks voor inzetten. We proberen het voetbal aantrekkelijk, toegankelijk en plezierig te maken en te houden. Dat doen en kunnen we niet alleen. We werken samen met betaald voetbalclubs, amateurverenigingen, de overheid en maatschappelijke en commerciële partners. Met als doel een optimaal voetbalklimaat voor de voetballer en de voetbalfan. Voor de toekomst van het voetbal.